Queenstown

Nu ar vi i Queenstown, en sot liten alpby som ser ut pa pricken som Are. Vi akte hit fran Otago Peninsula, en bukt som ar typ langst ner i landet och dar var det as kallt. Men vi hade hort att om man gick ut pa natten och satte sig pa stranden sa skulle man se pingviner. Sa vi tog pa oss tre ton klader och varsin regncap och sag sjalva ut som tva pingviner, sa stod vi pa stranden och fros i osregnet. Men nar solen gatt ner sag vi hur det kom simmande typ 30 pingviner mot oss och sa klev dem upp pa stranden och borjade ga mot sina sma hus, precis bredvid oss! De var sjukt sota och roliga och vi hade bra roligt at dem... Vi sag ocksa albatrossar (faglar med en vingbredd pa 4 meter) och salar. Sa efter en natt av olidlig kyla och vildmarksliv akta vi hit. Har ar det jatte fint. Pontus ska aka och gora varldens hogsta skydive i eftermiddag och imorgon ska jag hoppa Nevis, 134 meter bungyjump! Sukt laskigt! Nar mina kara vanner Camilla och Linnea kom hem och hade gjort det fattade jag inte hur coola dem va, men nu nar jag fattat hur laskigt det ar, ar dem mina idoler! Jag hade forst tankt att hoppa ett lite mindre innan "for att varma upp" men snalheten tog over sa nu ger jag mig pa det extrema pa en gang. Jag tror att jag kommer att do och kommer troligtvis att vara ett nervvrak hela dagen imorgon, men det ska bli riktigt kul!

See ya


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det skulle jag mer än gärna göra ska du veta! Gud vad häftigt, GOOD LUCK! :D

2010-01-09 @ 02:02:23
URL: http://skoogm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0