Idag blev det tva dagar

Imorse vaknade vi upp pa vart hostel i Auckland, tog en snabbfrukost pa Donken och fangade en flygbuss till flygplatsen. Efter fyra timmars vantan och maaaaassa sakerhetskontroller (samt fingeravtryck), gick vi pa planet. Det fanns tuuuusen roliga supernya filmer sa varken jag eller Pontus sov en minut, det far vi sota for just nu nar vi sitter har och jobbar pa jetlagen. Det serverades middag pa flyget...och sen serverades det plotsligt frukost igen...alltsa frukost nummer tva Fredagen den 22 Januari. For att fortydliga lite sa gick vi pa planet Fredagen den 22 klockan 15.40, flyget tog 12 timmar, och vi kom fram 06.40 Fredagen den 22. Med andra ord blev idag tva dagar tack vare en 18 timmars tidsskillnad.

Sa dag nummer tva idag har vi spenderat i Hollywood...Vi bor pa ett ganska sluskigt hostel i vad jag skulle kalla slummen som dock rankades som USA:s basta pa hostelbookers.com, men det positiva ar att vi bor 2 minuter fran Hollywood Boulevard, Walk of fame och utkiksplatsen for Hollywoodskylten, sa det ar ju nice.

Idag har vi kikat in det och Mann's Chinese Theatre. Vi hade sadan tur att medan vi gick och strosade och kikade pa alla stjarnor med namn fran Lassie till Johnny Cash och Michael Jacksson, sa fick vi syn pa en stor folkmassa och mitt i den sag vi en snubbe vi kande igen. Det var en av de dar tokarna fran Filip och Fredriks program genom staterna som var med pagrund av att han var kandisgalen och jatte lik stalmannen sa vi fragade vad som hande och han berattade att det var en kandis som skulle fa sin stjarna. Det var hon i Familjen Adams men jag kommer inte ihag vad hon heter nu, sa da fick vi se hur de ristade in ett nytt namn och hur massa kanda regissorer holl tal. 

Det ar iiiiiiskallt har. Idag har det sporegnat och inte ens varit 10 grader. Fingrar och oron fryser till is. Sa vi far nog lov att lagga pengar pa lite varmare klader. Idag har jag faktiskt investerat i ett paraply. Och vi som trodde att man skulle kunna ligga pa stranden! Sa dalig koll man kan ha. Men annars ar det sjukt coolt att vara har och det pirrar i hela kroppen for allt jag ska fa se!!

See ya!

Kommentarer
Postat av: Anonym

En sådan tidsmaskin skulle jag också vilja åka med. Nu har jag börjat nedräkningen till er hemkomst. Vi ses på Arlanda. Kram mamma Marie

2010-01-23 @ 21:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0