Vaken

Jag kan inte sova. Det går bara inte. Jag vet inte vad jag ska göra. Pontus ligger inne på rummet och sover som en stock och eftersom jag väckte honom klockan 5 igår för att jag var för rastlös så tänker jag låta honom sova. Klockan är sju och jag sitter på verandan och försöker lista ut vad det ska bli för väder här idag, sitter och tittar på papegojarna som jag var så arg på när det väckte mig men just nu är de ganska roliga och underhållande. Jag undrar om deras pip betyder nått som jag inte förstår, det vore kul. Jag förstår vad det flesta säger här, det är en ganska fin dialekt men igår träffade jag en snubbe som snackade så fort och svårt att jag förstod nada! Den konversationen bestod mest av att han pratade och att jag nickade och log. Jag undrar vad vi ska hitta på idag, jag ser att himlen är blå...så om det fortsätter så blir det nog Taronga idag istället (spöregnet igår gjorde att en båttur utan tak i 15 min till andra sidan inte kändes så lockande.) om däremot solen också går upp utan att gömma sig bakom något moln så blir det chill på bondibeach. Igår hittade jag min favorit gata här i Sydney, den var grym. Men jag kommer inte ihåg vad den hette. coola affärer, häftiga hus, massa snygga inneklubbar och mycket pride.

Nu måste vi checka ut så jag ska äntligen väcka Pontus. Harehej.

Kommentarer
Postat av: Marie Moberg

Hopps ni får en fin dag, här är det mörkt och kallt. Jag går in på skype på morgonen mellan 6 och 7 svensk tid så du vet. kram mamma

2009-10-19 @ 07:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0