Surfers

Vi smet av bussen ett stop tidigare an vi egentligen skulle och hamnade i Surfers Paradise. Vi hade tankt hoppa det, da vi hade hort att allt bara skulle vara superdyrt och turistit men vara nyinfunna svenska vanner lyckades overtala oss och nu ar vi har. Det ar mycket battre an vi hade forestallt oss. Det ar ett strandparadis och en storstad i ett och har finns de fornodenheter man kan behova. Hela staden ar pa nagot satt som en stor lekpar for vuxna, med olika vattenland, tivolin, filmstader, shoppingcentrum etc.  Igarkvall blev en lung kvall, vi fyra hangde runt poolen och lyssnade pa musik och planerade de kommande dagarna..Nu har vi hittat ett internetcafe och sitter och forsoker leta efter lagenheter har. Vore hur nice som helst att hyra en for fyra personer i nagon vecka och sla sig ner pa riktigt. Det blir med andra ord ett tag till har i Surfers...

Det ar molnigt idag ocksa, men det gor inte sa mycket. Tydligen ska vi ha en olidlig varme att vanta oss i Cairns, om jag ska lite pa den ungefar 75ariga glade Cairnsbon som jag spenderade hela bussresan hit bredvid. Nu ska vi hem och se en rulle, pontus ska tvinga mig att for forsta gangen i mitt liv se "sagan om ringen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0