Den långa vandringen

Idag har vi gått jätte långt. Det började med att vi bara skulle ta med oss varsin bok och lägga oss i den stora parken i centrum..vi visste att det var en bit att gå men kände att det kunde väll va skönt. Väl i parken fanns inte så mycket att se än massa skumma fåglar och joggare, gräset var gult och äckligt att ligga på och de så kallade "sjöarna" liknade mer träsk. Vi såg på kartan att det inte var så sjukt långt till Bondibeach och tänkte att det är ju mycket mysigare att ligga där och läsa. Så vi började gå..och det var långt. Vi hamnade så långt från turiststråken man kan komma, och såg verkligen det genuina Australien. Trottoarerna var dock inte de bästa och man fick trassla sig fram mellan stora träd. Tusen gånger frågade snälla människor oss om vi var vilse. Men inte, vi var bara två galna backpackers som trotsade att gå den biten som alla andra åker tåg och buss. Men det gick bra, och förutom onda fötter och törstiga munnar så fick vi ännu en dag på stranden i värmen.



Kommentarer
Postat av: Marie Moberg

Låter som när Magnus och jag är ute och reser (prommenaden menar jag då), önskar jag vore där. Kram Marie

2009-10-20 @ 16:12:57
Postat av: Anonym

Det ser ut som det var värt mödan iallafall. Du smörjer väl in näsan Elin!!

Må så gott. Kram fr Apelsinvägen.

2009-10-20 @ 17:16:04
Postat av: camilla

jag hann aldrig säga hej då!!

men ni kommer ju tillbaka...!!



ni kan ju alltid höra av er om ni får tråkigt eller så. jag är bara ett samtal bort och jag kan när som helst sätta mig på ett flyg till landet down under, allt för att roa er. Lev väl!

2009-10-20 @ 23:08:05
Postat av: Malin

Se så mycket det bara går ;) ta många bilder som du sen kan visa. lev väl & glöm inte vattenflaskan =) Kramar från småland

2009-10-21 @ 01:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0