Whitsunday

Nu har ni inte hort fran oss pa ett tag..och det ar for att vi har kommit till det softaste stallet hittills, sa vi har massa annat for oss! Nu ar vi i Airley Beach och Whitsundays. Vi bor i Airley Beach pa ett hostel som ar grymt mysigt och som har allt man kan vilja ha, hangmattor mellan palmerna, pool, utomhusbio pa filmduk pa kvallen och en sjukt harlig stamning, bara 10 minuter fran den stora lagunen (som en stor pool mitt i allt som ar helt underbar och sjukt varm.) Igar var vi ute pa en battur i Whitsunday (37 olika oar), och snorklade i barriarrevet och sag tusen koraller och fiskar i miljoner olika farger och en skoldpadda! Det var sa himla vackert! Och jag som alltid sagt att snorkla inte ar min grej som nagot slags forsvar for min radsla for fiskar men jag overvann den och det var ju helt otroligt! Ett helt annat liv dar nere!! Sedan akte vi vidare pa en liten regnskogsvandring med den finaste utsikten vi nagonsin har sett, det vackraste vykortet. Efter det, akte vi vidare till Whithaven, kand for att vara den finaste och vitaste stranden i varlden.. sa vit att den reflekterar bort all varme och dafor gar att sitta och ligga pa, och sa finkornig att den kanns som socker for kroppen...det enda trakiga ar att det ar Stingsesong (en sorts manet) sa man maste bada i vatdrakt for om man blir brand av en san sa kan man do pa tre sekunder! Darfor ar det helt grymt med lagunen! En helt sjuk dag som avslutades med chill i hangmattorna pa hostelet.

      

Kommentarer
Postat av: alexandra

ämen fyfan vad UNDERBART!!!!!!! jag tycker inte om er =(

kärlek

2009-11-19 @ 08:45:06
Postat av: Mikaela

Gid vilka underbara bilder och gud vad bra ni har det!!!!!! Puss på er

2009-11-19 @ 10:11:38
Postat av: Anna

Har läst er blogg och får massa bra tips inför min resa till Australien i vår.. Å va jag vill åka nu haha :) Ert hostel låter ju kanonmysigt! Vad heter det?



//Anna

2009-11-19 @ 10:17:26
Postat av: Linnea

Var det inte en massa ÄCKLIGA IGLAR som sög sig fast på er när ni var i regnskogen???? Hur kunde ni slippa det????????? Jag önskar att vi kunde byta plats nu!

2009-11-19 @ 12:22:57
Postat av: matilda

amen gud man vill ju bara doda nar man ser dom dar bilderna! jesus! karlek

2009-11-19 @ 12:45:47
URL: http://matildabroberg.blogg.se/
Postat av: Emma GHEBARRRRRU

ALLVARLIGT HÖRRNI. jag vill vara där ni är.jag fryser, och har tentor HELA tiden, varför????!?!??!?!??!?!??!?!?!??!!? bjud ner mig.. asap

2009-11-19 @ 19:04:25
Postat av: Madelene

Hahahahahahaha parbilden på er hahahahaha jag dör!

2009-11-20 @ 10:22:21
Postat av: Josefine

Koka kaffe med näsan i Australien lär vara populärt!

2009-11-20 @ 15:09:01
Postat av: Svar till Anna

Hej Anna! Va roligt. Det heter Backpackers By the Bay och det var verkligen helt grymt. De har en buss som hämtar upp er när ni kommer dit så det är lätt att hitta. Ni får inte missa Byron Bay, Noosa och Airlie, mina favorit ställen. Hoppas att ni får en bra resa! mvh Elin

2009-11-23 @ 07:44:54
URL: http://elinochpontus.blogg.se/
Postat av: Tor

Verkar vara rena paradiset döma av bilderna.

2009-12-18 @ 17:30:29
URL: http://paris-guide.r76.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0