Vidare mot Cairns

Nu lämnar vi Airlie Beach och åker upp mot vår sista destination här i Australien - Cairns. 12 timmar på nattbussen har jag förberett genom frukt, mentos, sex and the City, Gossip Girl och Entourage. Så det ska vi nog klara. Här i Airlie har vi mest legat vid den stora lagunen hela dagarna. Pontus har blivit jätte brun och jag har blivit lite brun med flagning på köpet. Det ska bli tråkigt att lämna Airlie och "Backpackers By the Bay". Jag kommer att sakna kvällarna med utomhusbio och den härliga stämingen. Ägaren har verkligen varit helt grym, eller jag tror att det var sonen till ägaren men han hade på nått sätt fått allt ansvar och därför gällde inga regler tillskillnad från alla andra hostel där det finns tusen. En kväll när vi satt i hängmattorna med vårat Goon kom han ner med sitt crew och gitarren  och vi hade en mysig sångstund som följdes av en utgång där ägare köpte in 8 stora kannor med öl och bjöd hela gänget, det kallar jag gästvänlighet. Så nu är det alltså dags för Cairns i några dagar innan vi flyger över till Fiji. Sjukt att vi redan ska dit!

Här kommer en rolig gammal bild från Zoo:t när vi var i Brisbane, jag antar att ni alla kan se likheten? 



Kommentarer
Postat av: magnus moberg

Tja Ja jag ser likheten men vem har tagit kortet när ni båda ligger där.Föresten ser jag på Pontus att det finns mycket av dom där träningsredskapen ni pratade om.Viste ni att australien inte har något ordspråk.puss o kram pappa magnus.

2009-11-23 @ 12:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0