Hervey Bay

Efter fyra langa svattiga timmar i en buss och en Pontus bredvid sig som tokater riskakor och tittar pa Family guy nadde vi antligen fram till ett otroligt varmt Hervey Bay. Jag har aldrig varit med om en sadan varme. Det gick knappt att andas. men jag klagar inte.. Vi bor pa ett jatte fint hostel som fatt massa pris for att det ar sa bra och anda ar det jatte billigt och vi bor precis pa stranden! Hervey Bay ar inte sa super haftigt om man jamfor med allt annat och nu kanns det trakigt att vi lamnade underbara Noosa sa snabbt. De flesta som aker till Hervey Bay gor det for att sedan ta sig ut till Fraser Island som ligger en bit harifran....vi har inte riktigt bestamt oss hur vi gor med det annu...Sa fruktansvart dyrt! Vi funderar pa att lagga pengarna pa en whitsundaysegling istallet, tre dagar pa en segelbat precis vid barriarrevet...det kan bli nice!!! och dyrt.

Igar efter en skon dag pa stranden traffade vi en kille fran Uppsala som vi bjod pa middag da Pontus kockkunsper i att berakna mangd svek honom lite. Men det va tur for han och nagra vanner hade dragit ihop ett litet party pa stranden, sa vi strosade ner dit och bildade en liten lagereldsring med ca 10 andra svenskar. Det var kul och riktigt mysigt.

Nu ska vi planera nasta stopp!

See ya!


Kommentarer
Postat av: Katarina

kör på seglingen! Det låter sjukt härligt! Själv sitter jag i min lägenhet i Wimbledon och äter frukt och drömmer om att befinna mig på samma breddgrader som er :) Här i London regnar det förövrigt - SKRÄLL!! haha



SAKNAR DIG ELINPELIN!

PUSS Katta

2009-11-16 @ 15:48:07
URL: http://highlightsbyk.blogspot.com
Postat av: Sysre Elin med familj..

Fasiken vad bra ni har det. Vi åker till snön i Sälen om 2v,det är oxå väldigt mysigt. Märta blev jätte glad för kortet,jag har fått läsa det ett par gånger!! Kram från Slagsta.

2009-11-16 @ 18:56:02
Postat av: camilla

ja janne är bra snäll han!

JAG SAKAR ER!

2009-11-17 @ 16:29:40
Postat av: Carl Wilhelm

Halli Hallå!



Du jag pratade precis med en av mina polare som gjort både Fraiser-Island och seglingsmojängen och enligt honom så är seglingen helt klart det bästa alternativet, Tänkte ni ville veta!

2009-11-17 @ 20:01:15
Postat av: magnus moberg

Tja Elin Och Pontus Det var ni värda hoppas dom kom till nytta.jag saknar er också.tror du att jag blev avundsjuk JAAAAAAAAAAA det blev jag.OBS kolla din box ulrika på resebyron har skrivit där till dig.

Puss Pappa Magnus.

2009-11-18 @ 11:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0