Elaine

Igar firade jag och Pontus 4 och ett halvt ar tillsammans. Vi kande att det var for lange kvar till jul sa vi hittade pa nagon form av hogtid. Och efter ett bidrag fran varldens snallaste svarfar kunde vi ga ut och ata for forsta gangen pa 40 dagar. Och jag ska saga er att efter att i en manads tid atit nudlar i ett storkok med 30 andra svettiga ungdomar var det vart mer an tre natter i Berns lyxsvit. Vi gick till en Italiensk restaurang som lag precis vid stranden, satt vid ett bord under en palm och hade en egen trubadur som spelade gamla klassiker pa piano och saxofon. Vi startade med vitloksbrod och aioli. Jag at sedan pasta med kyckling, svamp, parmesan och ruccola och pontus at nagot slags kott med ceasar sallad till. och till det viiiin. det smakade himmel. Som avslut gick vi och kopte lyxglass pa Copenhagen. Jag at en kula som smakade vitchoklad och kolafudge, och en som smakade kladdkaka och oreo, och det smakade himmeeeeel!!! Tack Janne!

Jag tankte passa pa att bertatta att forutom att ha fatt en ny livstil och blivit kycklingvegetarian (allt kott har acklar mig, bestallar man en smorgos for man 10 olika sortes kott har sa numera ater jag vegetariskt och kyckling) sa har jag ocksa bytt namn. Nog visste jag att mitt namn var svenskt, men att det var sa svenskt att jag skulle behova upprepa det tusen ganger, stava det, och beratta vad det kommer ifran varje gang jag sa det visste jag inte...Jag vet fortusan inte sjalv vad det betyder och komemr ifran. Darfor heter jag numera Elaine. Den presentationen foljs vanligvis bara med ett "Nice to meet you"...



Kommentarer
Postat av: Marie Moberg

Elin betyder - lysande och är bla förkortning från Helen.

Pontus betyder - havsdjup och är förkortning av Pontianus.



Må så gott!

Kram Marie

2009-11-13 @ 08:39:40
Postat av: magnus moberg

Hej på er det var ett tag sen vi hördes och saknar jag er jag saknar att inte få nya låtar i ipoden.föresten är det en muche jag ser på Pontus läpp.viste ni att det bodde 900 pers år 1788 och nu bor det 21620000 personer i australien.Nä nu är det dax att bugga Hare Magnus.

2009-11-13 @ 15:29:55
Postat av: Anonym

Och igår firade jag och robert 2 och ett halvt år tsm, cool. Vi skulle också dragit ut och käkat, men robert somnade och var omöjlig att väcka typ så det sket sig, haha! ;) Btw så har det varit asvidrigt väder här hemma i ca 3 veckor nu så njut som tusan hörrni! :)

2009-11-13 @ 19:11:00
Postat av: Pappa Janne å Mamma Barbro

Kul att ni uppskattade jubileums middagen,det var ni värda.

2009-11-14 @ 08:19:07
URL: http://elinochpontus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0