Wellington

Nu har vi tagit oss längst ner på nordön. Klockan är nio på kvällen. Vi har precis kokat ihop en potatissoppa och sitter nu och delar på en flaska kiwivin och avundar våra grannar som sitter och skrattar i sin lyxhusvagn med staket och tv. Här i Wellington är det kallt. Men kul. En stad där mycket händer, kaffet på fiken har aldrig varit så gott och uteställena aldrig så många. Det pågår någon slags enhjulingstävling här i staden, så det är fullt av bacon. 2000 enhjulingscyklister har tagit sig till Nya Zeeland från världen över och har olika slags tävlingar och lekar. Det betyder att alla hostel i stan var helt fullbokade och vi fick lov att bo på en camping 10 minuter utanför, vi lyckades dock få en plats på hostel över nyårsnatten så det ska bli kul. Här på campingen slipper vi dock inte enhjulingscyklisterna och vår granne har under kvällens lopp förklarat allt för oss som finns att veta om enhjulingscykling. Ni kanske trodde att man bara gjorde det på circus? Nej nej. Man kan göra enhjulingscykelbalett, enhjulingscykelhockey och enhjulingscykelbungyjump. Han var en riktig snackpåse han. Det ser till och med ut som om jag ska få en egen liten privatlektion av självaste världsmästaren senare ikväll. Själv har jag gått och blivit en riktigt campingmänniska och sitter nu här i min brassestol med min hood uppdragen över huvud och händer, korta "cykelbyxtajts" och höga strumpor i flipflop samt en deckare i min hand. ojojoj. Det kommer att krävas en stor omställning när jag om dryga månaden ska bege mig hem! 
Så alltså blir det nyår i Wellington och sedan tar vi oss ner på Sydön!







Kommentarer
Postat av: RIKARD

GOTT NYTT ÅR Från Rikard o Mia skål

15 grader kallt skulle villa vara hos er

2009-12-30 @ 21:09:52
Postat av: Susanne

Då ser jag fram emot en enhjulings-uppvisning när vi ses...



Gott nytt år!

2009-12-31 @ 15:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0