Fijitime

Nu ar det sista dagen har pa Fiji. Kanns lite sorgligt men ocksa lite skont. Det har varit sa sjukt konstigt att bara ligga och ha det underbart heeeela dagarna. att ligga still och lasa i solen eller en hangmatta en hel dag och att faktiskt inte vara sugen pa att gora nagot annat. Helt sjukt. Men nu ar vi sugna pa att gora nagot annat. Vi ar trotta pa "Fijitime", Fijianernas storsta ursakt for allt som inte fungerar i detta land, och det ar mycket vill jag lova. "oops, bada vara vaskor forsvann forsta dagen pa baten och vi fick tillbaka dem kvallen darpa" - Fijitime (sager en Fijian och ler sitt ackliga leende.) "ooops, maten ar tre timmar forsenad och kycklingen brandes sa att den inte gar att ata" - Fijitime. "oops bussen vi skulle aka med kommer inte forrens om tre timmar" - Fijitime. "oops, Pontus har visst tappat bort gruppen under bergsvandringen, under vilken tva amerikaner gjorde lika dant for tva veckor sedan och dog" - Fijitime. ( Jag vill tillagga att Pontus kom tillbaka.)  Jag har kommit fram till att jag hatar Fijitime. Men jag alskar Fiji. Det gar inte att undga! For dig som letar efter paradiset, gar det inte att komma narmare. Sa imorgon blir det alltsa Nya Zee och  en 6 veckors lang campingsemeser.. Jeeej!

See ya.

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0